Veelgestelde vragen
We kunnen ons voorstellen dat u nog vragen heeft, na het zien van onze collectie of na uw bezoek aan een van onze winkels. Daarom geven wij hier antwoord op de meest gestelde vragen omtrent uw bestelling, betaling, bezorging, levertijd, garantie en reparatie.
Staat uw vraag hier niet tussen? Neem gerust contact op met onze klantenservice, zij helpen u graag verder.
Waar zitten de winkels van Woonsquare?
Woonsquare heeft woonwinkels verspreid over een groot gedeelte van Nederland. Op onze winkelpagina kunt u de dichtstbijzijnde showroom opzoeken en informatie vinden over de onze locaties en openingstijden. We hopen u snel te mogen verwelkomen in een van onze winkels.
Wat zijn de openingstijden van de Woonsquare-winkels?
De filialen van Woonsquare kennen zeer ruime openingstijden.
Voor actuele standaard openingstijden en aangepaste openingstijden rondom feestdagen/speciale dagen verwijzen wij u naar de winkelpagina.
Waarom vraagt Woonsquare om een aanbetaling?
Om een bepaalde zekerheid te hebben, dat uw aankoop doorgang vindt en ook daadwerkelijk wordt afgenomen, vragen wij onze klanten om een aanbetaling. Omdat wij een CBW-erkend bedrijf zijn bieden wij u tegelijkertijd een aanbetalingsgarantie en garantie na je aankoop.
Voor meer informatie verwijzen wij u naar de CBW-erkend pagina.
Is mijn aanbetaling gedekt?
Ja. Woonsquare is aangesloten bij de Centrale Branchevereniging Wonen (CBW). Om aangesloten te zijn bij deze branchevereniging moeten wij voldoen aan een aantal verkoopvoorwaarden die u extra goed beschermen. In alle voorkomende gevallen is uw aanbetaling gedekt onder de geldende CBW Voorwaarden.
Voor meer informatie en de geldende voorwaarden verwijzen wij u naar de CBW-erkend pagina.
Wat zijn de ervaringen van andere klanten met Woonsquare?
Woonsquare vind het belangrijk te weten hoe klanten hun aankoop bij ons hebben ervaren. Daarom laten wij klanten via reviewkanalen als Trustpilot graag aan het woord.
Met trots kunnen we zeggen dat duizenden klanten ons beoordelen met een hoge score. Zij beoordeelden diverse aspecten van onze dienstverlening zoals: bereikbaarheid, persoonlijke aandacht, collectie en garantie. Lees hier over de ervaringen met Woonsquare.
Heb ik garantie op mijn aankoop?
Woonsquare is een CBW-erkende woonwinkel. Onze klanten genieten dus altijd van extra bescherming en garantie. CBW-erkende woonwinkels hanteren een erkenningsregeling met 3 garanties:
- Meer garanties na uw aankoop.
- Een veilige aanbetalingsregeling, uw betaling is dus gegarandeerd.
- Onpartijdige klachtenafhandeling. Klachten kunnen altijd voorgelegd worden bij een onafhankelijke geschillencommissie.
Voor meer uitgebreide en aanvullende informatie over het CBW en de bijbehorende garanties en zekerheden die dit u als koper biedt, kunt u op één van onderstaande links klikken.
Er is iets niet helemaal in orde met mijn geleverde meubel. Wat kan ik doen?
Als er na levering van uw meubels iets niet in orde is, dan is dat natuurlijk erg vervelend. Dit gaan we zo spoedig mogelijk voor u oplossen. Om uw klacht zo inzichtelijk mogelijk te maken, vragen wij u gebruik te maken van het Online Servicemeldingsformulier. Na het invullen van het formulier ontvangt u een bevestiging en zal er spoedig contact met u worden opgenomen.
Tip! Houdt uw ordernummer bij de hand en voeg zo duidelijk mogelijke foto's toe, zodat wij nog sneller kunnen beoordelen hoe wij u van dienst kunnen zijn.
Kan ik ook buiten de fabrieksgarantie iets laten repareren?
Ja dat kan. Een klacht op uw meubel is natuurlijk erg vervelend. Ook wanneer uw garantie verlopen is, proberen wij mee te denken in een oplossing.
Om uw klacht/gewenste reparatie zo inzichtelijk mogelijk te maken, vragen wij u gebruik te maken van het Online Servicemeldingsformulier. Na het invullen van het formulier ontvangt u een bevestiging en zal er spoedig contact met u worden opgenomen.
Tip! Houdt uw ordernummer bij de hand en voeg zo duidelijk mogelijke foto's toe, zodat wij nog sneller kunnen beoordelen hoe wij u van dienst kunnen zijn.
Wat valt er onder gebruikersschade?
Gebruikersschade is een vorm van slijtage ontstaan door toedoen van de gebruiker. Voorbeelden waardoor gebruikersschade kan ontstaan:
- Door het gebruik van verkeerde onderhouds of schoonmaakmiddelen
- Het inzakken van zitmeubelen, veroorzaakt door staan of springen op het meubel
- Het toelaten van honden of katten op de bank, waardoor kleine scheurtjes in de bekleding kan ontstaan
- Verkleuring van kussens, door bijvoorbeeld kleurafgifte van spijkerbroeken
- Lederen meubels te dicht naast een warmtebron plaatsen, het leer kan hierdoor uitdrogen
Meer weten over het onderhoud van uw meubels? Raadpleeg onze Informatiebrochure of bekijk onze onderhoud en vlekkentips.
Staan alle mogelijke uitvoeringen en opstellingen van de meubels op de website?
Nee. Al onze meubels zijn verkrijgbaar in talloze kleurstellingen, bekledingen en maatvoeringen. Dit maakt dat onze collectie ontelbare combinaties kent. Ieder meubel wordt speciaal naar uw wens samengesteld en in productie genomen. De getoonde modellen op de website zijn daarom slechts een greep uit onze collectie en de mogelijkheden hiervan.
Heeft u online een aantrekklijk model gezien? Bezoek dan een van onze winkels en bekijk wat er mogelijk is. Onze verkoopadviseurs zijn u graag van dienst.
Kan ik bij Woonsquare ook terecht voor slaapmeubels?
Ja. Bij Woonsquare vindt u ook een prachtige collectie slaapmeubelen. Zo hebben wij meerdere boxsprings in diverse stijlen. Alle boxsprings hebben meerdere mogelijkheden qua maten, bekledingen en uitvoeringen. Bezoek een van onze winkels, laat je informeren door onze verkoopadviseurs of kom vast proefliggen.
Zijn de meubels verkrijgbaar in andere uitvoeringen dan getoond?
Ja. Bijna al onze meubels zijn verkrijgbaar in talloze bekledingsoorten, kleurstellingen, opstellingen en maatvoeringen. Woonsquare streeft ernaar u als klant een 'meubel op maat' aan te kunnen bieden. Onze verkoopadviseurs kunnen u hierbij van dienst zijn. We nodigen u dan ook graag uit in één van onze winkels voor een advies op maat. De koffie staat klaar!
Is het mogelijk online een bestelling te plaatsen?
Het is helaas niet mogelijk om via de website een bestelling te plaatsen. Al onze meubelen zijn verkrijgbaar in talloze kleurstellingen, bekledingen en maatvoering. Wij bieden onze klanten graag de kans om hun eigen meubel naar wens en op maat samen te stellen. Daarom kiest Woonsquare voor een persoonlijke benadering.
Wij nodigen u graag uit in één van onze winkels voor advies op maat. Onze verkoopadviseurs kunnen u hierbij van dienst zijn. De koffie staat al klaar!
Wat is de levertermijn van mijn meubels?
Tijdens aankoop is met u een verwachte levertermijn doorgenomen. Deze staat vermeld op uw aankoopbon. Deze verwachte levertermijn is een zeer betrouwbare indicatie. Veelal leveren wij uw meubels ruim binnen de afgesproken levertermijn.
Mocht de afgesproken levertermijn onverhoopt niet gehaald worden om welke reden dan ook, dan zullen wij u tijdig hierover informeren.
Woonsquare doet er alles aan om ervoor te zorgen dat uw meubels zo snel mogelijk en binnen de afgesproken levertermijn bij u geleverd kunnen worden. Hiervoor zijn wij uiteraard mede-afhankelijk van onze toeleveranciers. Bijzondere omstandigheden zoals Covid-19/Coronavirus kunnen tevens van invloed zijn.
Kunnen mijn meubels worden bezorgd?
Ja. Indien u ervoor heeft gekozen uw meubels te laten bezorgen zal onze Expeditie afdeling een bezorgafspraak met u maken zodra uw meubels binnen zijn. Wij beschikken over een eigen bezorgdienst met ervaren en professionele bezorgers.
Als klant bent uzelf verantwoordelijk dat de meubels naar binnen kunnen (passen), zodat een vlotte bezorging mogelijk is. Dit is overeenkomstig de CBW-Erkend Voorwaarden voor Woonwinkels. Mocht het onverhoopt zo zijn dat de meubels niet naar binnen kunnen en er gebruik moet worden gemaakt van een takel, verhuislift of andersoortig hulpmiddel, dan dient u dit zelf te regelen. De bijkomende kosten zijn voor u. Eventueel dient u tevens een nieuwe bezorgafspraak te maken.
Kan ik mijn meubels ook zelf afhalen? En wat moet ik dan meenemen?
Ja, dit is mogelijk. Als u uw meubels wenst af te halen dient u dit altijd bij het maken van uw order in de winkel al af te spreken, zodat er geen bezorging hoeft te worden ingepland. Afhalen van uw goederen kan op meerdere manieren:
- Afhalen bij één van de showrooms
Heeft u gekocht in Almere, Alkmaar, Amersfoort of Leiderdorp? Dan kunt u ook alleen in één van deze vestigingen afhalen.
Heeft u gekocht in Bergen op Zoom, Capelle a/d IJssel, Eindhoven, Heerlen, Nieuwegein, Oosterhout of Oss? Dan kunt u ook alleen in één van deze vestigingen afhalen. - Afhalen bij Distributiecentrum Zuid-NL
Alleen als u heeft gekocht in vestiging: Bergen op Zoom, Capelle a/d IJssel, Eindhoven, Heerlen, Nieuwegein, Oosterhout of Oss. - Afhalen bij Distributiecentrum Noord-NL
Alleen als u heeft gekocht in vestiging: Almere, Alkmaar, Amersfoort of Leiderdorp.
Wanneer uw meubels bij ons binnen zijn, neemt onze afdeling Expeditie contact met u op om door te geven dat u uw meubels kunt komen afhalen. U dient tijdens het afhalen altijd uw aankoopbon mee te nemen. Uw ordernummer hebben wij namelijk altijd nodig bij afgifte van de goederen.
Indien er nog sprake is van een openstaand bedrag, dan dient u dit bedrag tijdens het afhalen te voldoen. Wij verzoeken u om dit bedrag per pin te betalen. Betaalt u liever toch contant dan verzoeken wij u dit bedrag gepast af te rekenen. Contante betaling is alleen mogelijk als u uw meubels komt afhalen. Worden uw meubels bezorgd, dan dient u met de pinpas te betalen.
Waar moet ik rekening mee houden bij bezorging van meubels?
U dient er voor te zorgen dat de plaats van aflevering goed/makkelijk bereikbaar is en dat al het mogelijke wordt gedaan om een vlotte aflevering mogelijk te maken. Hiervoor vragen wij uw medewerking in de volgende zaken:
- Aanwezig zijn
Zorg ervoor dat u op de afgesproken dag van bezorging en tijdstip thuis bent en voorkom hiermee het betalen van extra voorrijkosten. - Toegang en extra materieel
Indien de toegang tot uw woning moeilijk bereikbaar is (bijv. smal portiek of etagewoning) of de meubels via smalle/gedraaide binnentrappen naar boven moeten worden gebracht, dienen wij hiervan op de hoogte te zijn. En indien de meubels niet op een normale manier naar binnen kunnen en er extra materieel (zoals takel- of verhuisliften) of arbeid (glaszetter etc.) nodig is, dient u dit zelf tijdig te regelen. Deze kosten zijn voor u. Meld deze zaken ook altijd van te voren aan onze afd. Expeditie, zodat wij hier rekening mee kunnen houden. - Meubelafmetingen en doorgang(en)
Let er bij aankoop op dat de meubels op een normale manier naar binnen kunnen/passen bij u thuis. Zorg ervoor dat de doorgang(en) in uw huis vrij zijn van obstakels (denk hierbij aan kastjes, vazen, verlichting, spiegels e.d.). Het niet op normale wijze naar binnen kunnen brengen van uw meubels is nooit een reden tot annulering. - Bescherm uw vloer
Wij adviseren u om uw vloer bij levering van de meubels af te dekken met bijv. plastic, karton of dekens/lakens. Zo voorkomt u eventuele onnodige schades aan uw vloer. Uiteraard zijn onze bezorgers zeer ervaren in het voorzichtig naar binnen brengen van meubels en zullen zij indien nodig hier ook maatregelen voor treffen.
Na afloop ruimen wij netjes alles op en nemen het eventuele afval mee terug.
Kan ik bij levering (bezorging) ook contant betalen?
Nee, helaas niet. Bij bezorging van uw meubels dient u met de pinpas te betalen.
De reden hiervoor is vanwege de veiligheid van onze chauffeurs en uw eigen veiligheid. Onze bezorgdienst beschikt over mobiele pin-apparaten. Zorg er altijd voor dat u voldoende kunt pinnen, aangezien de banken in Nederland een pinlimiet hebben. Let op: pinnen in het buitenland is niet mogelijk.
Contante betalingen zijn alleen mogelijk als:
- U de meubels zelf komt afhalen in één van de vestigingen of Distiributiecentra
- U de contante betaling doet in één van onze vestigingen, minimaal 5 dagen voordat uw meubels bezorgd worden
Bezorging buiten Nederland (u woont bijvoorbeeld in België of Duitsland)
Dan is pinnen helaas niet mogelijk. U kunt dan het volgende doen:
- Het (restant)bedrag betalen (contant of met pinpas) in één van de vestigingen, minimaal 5 dagen voordat uw meubels bezorgd worden
- Het (restant)bedrag overmaken via elektronisch bankieren, minimaal 5 dagen voordat uw meubels bezorgd worden
Wilt u meer informatie? Neem contact op met onze Klantenservice.
Waar vind ik onderhoudstips voor mijn meubel?
Het is van belang dat uw meubels zo lang mogelijk in optimale conditie blijven, zodat u hier lang plezier aan mag beleven. Hier kunt u zelf ook aan bijdragen door uw meubels frequent en op de juiste manier te onderhouden.
Tips over het onderhoud van uw meubels vind u terug in onze Informatiebrochure of op onze pagina met onderhouds- en vlekkentips.
Onze collectie bekijken?
Bezoek een megastore en profiteer deze week nog van extra voordeel!